“Секој во себе слободен човек ќе цени едно учење по она што тоа го носи, а не по тоа кој го носи. За секого кој испитува, ова второто гледиште претставува доказ на сиромаштво. Златото е злато и во раката на кнезот и во раката на питачот.” К.К.

субота, 26. октобар 2013.

Mултикултурно образование


• експонирање на сите ученици на содржини преку кои се запознаваат со културата на другите (за да се овозможи малцинските култури да учат и за себе, а мнозинските да учат и за нив)
• целта е да се обезбеди почитување на другите преку запознавање со нивната култура
• се внесува преку содржини (вербални и сликовни) од областа на историјата, литературата, музиката, ликовната уметност и сл.
• може, но не мора да се учи преку контакти со другите.

Што е меѓуетничко интегрирано образование во РМ?
• обезбедување што е можно повеќе заеднички aктивности меѓу учениците кои учат разделени според јазикот на наставата (на пр., Мак и Алб) или по друга основа (како Ром)
• кога не е можно преку наставните активности, се постигнува преку воннаставни активности
• не е толку важно што учениците ќе прават, туку да прават заедно нешто што е од заеднички интерес
• важен е продуктот од заедничката активност (определен преку заедничката цел), како што е важен и процесот на доаѓање до продуктот (низ непосредна интеракција)

Целта на меѓуетничкото интегрирано образование е учениците да се научат на која им е неопходна за компетентно живеење во мултиетничко општество
• да се намалат предрасудите преку контакт со припадниците на другите етнички/културни заедници
•да се зголеми соработката
     активностите треба да се одвиваат во кооперативна атмосфера, а не во компетитивна
• да се создадат односи на меѓузависност
     продуктот од активностите да зависи од заедничкото учество на сите


петак, 18. октобар 2013.

Критичкото мислење во наставата по физика


Работилница:
"Современа настава

- Критичкото мислење во наставата по физика"
(прв ден) 
II - ден

субота, 5. октобар 2013.

ПАНДОРИНА КУТИЈА



Пандорината кутија

Според митологијата, додека постоеле боговите, врховниот бог Зевс им ја доделил задачата на Прометеј и Епиметеј да создадат луѓе. Најпрво Епиметеј ги создал животните, па го повикал својот брат да додаде и тој нешто. Прометеј го создал човекот сличен на боговите. На Зевс не му се допаѓало тоа што луѓето наликувале на боговите, па се одлучил нешто да промени. За да не ги меша двајцата браќа кои ги создале првите луѓе, побарал од својот син Хефест, богот на уметноста, да ја создаде првата жена, по што тој ја направил од вода и земја. Боговите и дале многу таленти: Афродита ѝ подарила убавина, Аполон - талент за музика, а Хермес моќ на разубедување. Нејзиното име, Пандора, значи „сè-надарена“.Така настанала Пандора, првата жена на планетата земја. Била преубава, љубезна и весела. Зевс ја ветил за Епиметеј, кој лесно се заљубил во неа, а Зевс како свадбен подарок им дал кутија (ќуп) полна со болести, недостатоци, патење, злоба и слични неубави работи. Ниту Пандора, ниту Епиметеј не знаеле што се крие во ќупот, а Зевс со насмевка им наредил никогаш да не го отвораат тој подарок. Љубопитната Пандора не можела да одолее, и кога ја отворила кутијата (ќупот)  сите зла се разнеле по Земјата. Се обидела да ги врати назад, но не успеала. Останале само надежта и копнежот. Еден ден, Пандора слушнала глас од внатрешноста на ќупот, како ја повикува. Гласот ја проколнувал повторно да го отвори ќупот. Така и биднало, Пандора го отворила ќупот по втор пат, и ја поправила својата претходна грешка со тоа што му го дала на човештвото најголемиот од сите дарови, надежта.