Проект:
"Големи
волшебства од мали волшебници"
(Експерименти во наставата по физика)
Настана тема: ДВИЖЕЊЕ И СИЛИ
-
Ученици од VIII одделние (5 ченици – Ива К., Константин
К., Марта С., Мартина Р., Ели С., Јана М.);
-
Траење – од декември 2010
до 25 април 2011;
-
Наставник – Аида Петроска
1.
Избор на област
на делување:
а) Како го избравме името на нашиот проект?
Предлагавме идеи (бура на идеи):
-
Физика и забава, Убавина на
физика, Да учиме преку експерименти,
Сакам да умеам,сакам да знам, Мали волшебства, Глеми волшебста од мали волшебници.
б) Дисксија:
-
Сите предложени наслови се
соодветни;
-
Битно е да работиме,
најмалку е битен насловот;
-
Битен е и насловот, ако е
интересен секој ќе не чита;
-
Сигурна сум дека ќе не читаат и гледаат зошто така ке научат
повеќе;
-
Ајде да работиме, времето
ќе покаже колку сме успешни.
2.
Цели на
проектот:
-
Со овој проект ќе покажеме
колку сме нучиле на часовите по физика.
-
Ке смислиме нови експерименти;
-
Секој експеримент ќе биде
со одредена цел
-
Решавање на проблемски
ситации, воопштување и извлекување на заклучоци;
-
Прмена на знаењето при
решавањето на проблеми;
-
Примена на знаењата при
решавањо на нумички задачи;
-
Да умеат да демонстрираат
воздушниот притисок, зголемен притисок и вакум,
-
Да умеат да создадат
понизок притисок и да споредат со секојдневието,
-
Да откријат зошто некои
тела пливаат, некои лебдат, а некои тонат во вода,
-
Да се уверат дека за секоја
акција постои реакција,
-
Да умеат да разложат сила,
-
Да умеат да покажат од што
зависи отпорот.......
3.
Истражувачка активност
Совети од наставникот:
а)
Искористете го отпадот (амбаажа од разни производи, плстичн шишиња, ковзерви,
најлонски кеси и др.) Научете од ништо да направите нешто.
б) Направете
анализа, селекција, и класификација на собрното според барањата од проектниот
план..
в)
Консултирајте се со наставникот за квалитетот на собраниот материјл.
г)
Задолжително изгответе план а акцијја.
ПЛАН
ЗА АКЦИЈА:
а)
Изготвување на оперативен план за секој експеримент;
б)
Собирање на отпад според баањата;
в)
Анлиза, селекција и класификација н собраниот отпад;
г)
Повратна информација од наставникот
-
Темелно
испланирано,истражено, изанализирано, селектирано, класфиирано.
Планирање
-
Ќе експериментираме од
декември до април;
-
Секоја седмица ќе рабоиме
по еден експеримент;
-
Секоја фаза, од идеја до
создавањето на експериментот ќе ј снимиме и фотогафираме;
-
За секој експеримент ке
изрбоиме оперативен план;
-
Ќе објавиме збирка на
снимени експерименти.
ПЛАН
ЗА РАБОТА
1. Јајце падобанец
|
декември
|
2. Послушно јајце
|
јанури
|
3. Атмосферски притисок
|
февруари
|
4. Танталов сад
|
февруари
|
5. Аеродинамички парадокс
|
февруари
|
6. Жешка конзерва
|
февруари
|
7. Нуркач
|
март
|
8. Акција и реакција
|
март
|
9. Автомобил на реакивен погон
|
март
|
10. Отпор на воздуот
|
мар
|
11. Волшебно јајце
|
април
|
12. Ширење на гасови
|
април
|
5.
КРЕИРАЊЕ
ПРОДУКТ
-
За експериментите, нвната
реализација и презентација ќе ни треба:
компјутр,
печатар, боја за печатар, флип камеа, кеси за отпадоци, стара хартија,
отпадоци, ластични шишиња, стаклени чаши или тегли, навртки, балони, најлонски
конец, , врвки и други отпадоци.
-
Сите членови ќе имаат
обврска да осмислат по неколку експерименти, веќе работени на часовите или нови
исклчиво со користење на отпадни материјали.
-
Заеднички ќе ги
изанализираме идеие и ако е изводливо, ќе работиме на проблемот..
-
Дколку наставникот Аида
Петовска, не ни најде забелешки ќе сметаме дека сме подготвени за работа.
-
Сите постапки во
подготовките ги снимиме и фотографиравме.
-
Ќе изработиме куси клипчиња
и ќе ги објавиме на THINKQUEST.
6.
РЕАЛИЗАЦИЈА
-
Ќе започнеме во декемви, а
ќе завршиме во април.
-
Се што ќе сработиме ќе
можете да видите на оваа страна.
-
Се наеваме дека редовно ке
не гледате и ќе не читате.
-
Ќе се обидеме да ви ја
доближиме физиката, да ја засакте колку што ние ја сакаме.
7.
РЕФЛЕКСИЈА
-
Соглевање на саботеното
(добрите и лошите сани).
-
Анализа:
- Што
научивме?
- Каков е
нашиот придонес во попларизацијата на физиката?
- Дали е
потребно секогаш се што правиме да овозможимме и дргите да го видат?
- Дали ова искуство ќе можеме да го
искористиме во секојдневието?
- На што сум
особено горд во врска со овој проект?
8.
МИСЛЕЊЕ НА
НАСТАВНИКОТ – Аида Петовска
- Проектот е
добро организиран.
- Во секоја
фаза од проектот учениците добро соаботуваа.
- Го одбраа
вистинскиот материјал, направија добра селекцција и анализа.
- Ги одедија
потребните ресурси за проектот.
- Постапките
што ги користеа во проектот се јасни.
- Извештајот
е многу добро презентиран,
а за согледвање на целата работа ќе почекаме април. (очекувано добро и инспиративно сработено)
Нема коментара:
Постави коментар